چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
5

عضو خبرگان رهبری با بیان این که سیل بی‌دینی جامعه ما را تهدید می‌کند گفت: امروز با وجود رایانه و تلفن‌های همراه، روز به روز بر حجم و سرعت این سیل افزوده می‌شود و امکانات نیز خطر گرفتاری جوانان را در آن آسوده‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان تاکستان که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: انسان‌ها در احکام تعبدی که موجب سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود، نیازمند وحی هستند.

ایشان با بیان این که این تعالیم از طریق پیامران و اوصیای الهی به دست ما می‌رسد، افزود: امور تربیتی و آنچه موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود را نباید در امور غیر الهی دنبال کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در این عرصه گفت: بعد از این که تعلیم و تربیت ما مدرن شد، مبانی تربیتی ما از دیگر کشورها اقتباس گردید و هنوز هم علوم تربیتی، روانشناسی و سایر علوم انسانی ما ترجمه منابع غرب است.

ایشان با بیان این که امروز حتی کشورهای غربی نیز این مبانی را تغییر داده‌اند، ولی همچنان ما ترجمه‌های گذشته را در اختیار داریم، افزود: در جوامع اسلامی این پرسش وجود دارد که آیا همان مبانی که در انگلستان و دیگر کشورهای غربی در عرصه تربیت نسل آینده وجود دارد، می‌تواند به عنوان اصول و مبانی تربیت ما نیز معرفی شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وجود کاستی‌ها در امور تربیتی نظام آموزش و پرورش کشور گفت: مبانی تربیتی که در سیستم آموزشی ما وجود دارد، برگرفته از تفکر سکولار و بی دینی است که نتیجه ترویج این تفکر، بی دین کردن مردم است.

ایشان افزود: امروز با گذشت بیش از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ما هنوز نمی‌دانیم نسل آینده خود را چه طور تربیت کنیم که خداپسند باشد؛ این نیاز زمانی تشدید می‌گردد که با توجه به گسترش رسانه و اینترنت، موجب می‌شود تا مباحث ضد اسلام به جان جوانان ما تزریق شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: درست است که هر کسی به اندازه توانش در این عرصه تکلیف دارد، ولی اگر افراد با هم متحد شده و بر اساس برنامه‌ریزی و مدیریت، حرکت کنند، می‌توانند کارهای بزرگی در این عرصه انجام دهند.

ایشان با بیان این که امروزه سیل بی‌دینی جامعه ما را تهدید می‌کند، افزود: امروز با وجود رایانه و تلفن‌های همراه، روز به روز بر حجم و سرعت این سیل افزوده می‌شود و امکانات نیز خطر گرفتاری جوانان را در آن آسوده‌تر می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که نسل انقلاب اسلامی ما در زمانی شکل یافت و به ندای امام خمینی(ره)‌ لبیک گفت که جامعه تحت حاکمیت طاغوت بود، افزود: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که ترویج تعالیم اسلامی کار ساده‌ای است، مربیان و معلمان می‌توانند نقش زیادی در تربیت انسان‌ها داشته باشند.

ایشان خاطرنشان کرد: تقویت آگاهی‌های دینی مربیان و معلمان، خودسازی معلمان و عرضه تعالیم دینی به کودکان، کاری است که به دوش جامعه آموزش و پرورش قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری در پایان خطاب به مربیان و جامعه تربیتی گفت: شما می‌توانید آینده نظام را به گونه‌ای رقم بزنید که مدیران و وزیران دولت‌ها، افرادی باشند که در عرصه ترویج تعالیم دینی توفیقات بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha